reklama
Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
Katiu Matúšová

Katiu Matúšová

Bloger 
  • Počet článkov:  5
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Absolventka Katolíckej univerzity Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

reklama

Nezaradené

Rozbor básne od Rudolfa Dilonga: Z búrky života (zbierka Plač)

Katiu Matúšová

Rozbor básne od Rudolfa Dilonga: Z búrky života (zbierka Plač)

Rudolf Dilong: Z búrky života Viem niečo mať chcem a na sklonku dňa raz celkom chorý vystriem ruky suché keď zaspí hora v hore tmavej večer ja vytratím sa z hodín zvyšných náhle Koľko ráz slnko hvizdlo padnúc z výšky koľké dni zvalo ešte žhavé zviera i diaľavy a kraje zimomrivé i zore zvali načo? načo šiel som? Kde je ten hrad môj a kde zlaté strechy? kde moje sedlo na obzoroch šírych? čo získal som čo mám ó anjel vodca! kde z brehu vezmem rybe vzácny peniaz! Nech zošuchne sa z cesty tieň môj chladný tma z tmy nech šumí z tmy a do tmy ticho vodopád hviezd a jánske ohne z kopcov a čaro luny nech mi vytne srdce Kým sluha môj ó Ikar vprúdiš výš výš a kvetnú zem mi podáš z plášťa zory ja z rosy vyjdem z trávy šelestiacej jak z dlhých minút vyjmem bosú nohu Viem neobsiahol som viac sveta srdcom a iných ziskov nemocnými zmysly však keď som ťažko vystrel ruky suché ostal mi za tmy a z tmy pohľad k nebu

  • 10. apr 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 5 981x
  • 6
Myšlienky o básni Milana Rúfusa Dieťa menom Ježiš

Katiu Matúšová

Myšlienky o básni Milana Rúfusa Dieťa menom Ježiš

Zbierka básní Ako stopy v snehu (2008) od Milana Rúfusa svedčí o zrelom majstrovi pera, ktorého nie len básnické, ale i životné skúsenosti kulminujú v umeleckom a morálnom odkaze jeho diela. Básnik ňou čitateľovi otvára cestu k úplným základom kresťanského života: k detskej čistote a k nevinnosti v úprimnej jednoduchosti bytia.

  • 10. apr 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 867x
  • 0
Zdieľanie

Katiu Matúšová

Zdieľanie

  • 8. apr 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 420x
  • 3
Tibetské prelúdium

Katiu Matúšová

Tibetské prelúdium

  • 4. apr 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 511x
  • 3
Učiť sa od hôr

Katiu Matúšová

Učiť sa od hôr

Mám veľkú radosť zo života. Naučila som sa jej kedysi dávno, keď mi zomrel kamarát. Keď umrela moja detská láska. Keď som stratila všetko, čím som bola a pre čo som chcela žiť.

  • 23. máj 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 678x
  • 5
reklama
SkryťZatvoriť reklamu